Origineel blijven in je marketing uitingen is één van de grootste uitdagingen als marketing specialist. En ook als je je eigen bedrijf runt, wil je natuurlijk op een slimme manier aandacht genereren voor jouw merk! In deze blog laten we je daarom kennismaken met een unieke vorm van marketing: het gebruik van golfkarton! Hoe kan je dit materiaal gebruiken om impact te maken en mensen op een positieve manier kennis te laten maken met jouw brand? We hebben 3 creatieve ideeën voor je klaarstaan, die je zeker weten gaan inspireren. Ontdek wat golfkarton voor jouw marketing strategie kan doen!
Voordelen van golfkarton
Fysiek zichtbaar zijn is een belangrijk onderdeel van iedere marketing strategie. Maar fysieke marketing uitingen zijn vaak ontzettend kostbaar, en ook niet bepaald sustainable: ze worden vaak gemaakt van materialen die niet echt milieuvriendelijk zijn. Niet echt ideaal als je merk zich van zijn duurzame kant wil laten zien! Golfkarton is niet alleen opvallend betaalbaar, het is in elke vorm en grootte te leveren en laat zich ook nog eens makkelijk bedrukken met iedere print die je maar wil. En het allerbeste: het is goed te recyclen. Dit biedt absoluut mogelijkheden voor jouw marketing!
- Duurzaam en toch volledig afbreekbaar
- Meermaals te gebruiken
- Betaalbaar
- Uit te snijden in iedere denkbare vorm
- Te bedrukken in vele stijlen
- Makkelijk op te bergen
1) Een sustainable zithoek
Bezoekers direct bij binnenkomst laten kennismaken met de duurzame kant van jouw bedrijf? Denk dan eens aan een kartonnen zithoek! Jazeker, ook een bank, salontafel of fauteuil kun je tegenwoordig ook van golfkarton laten maken. Je maakt direct zichtbaar dat jullie je steentje bijdragen aan het verbeteren van het milieu, en heb gelijk een leuk gespreksonderwerp om het ijs mee te breken. En, niet doorvertellen: kartonnen meubels zitten dus ook nog eens verrassend lekker!
Maak je design helemaal af met een leuke print, interessante slogans of je bedrijfslogo. Of doe het allemaal! Een sustainable kartonnen zithoek is dé eyecatcher voor je koffiecorner, beursstand of wachtruimte.
2) Selfie time!
Dé manier om online en offline te combineren: laat mensen op de foto gaan met jouw unieke selfie wand. Daarbij kun je denken aan een draagbaar bord met een uitsparing, of aan een staande wand waar je achter kunt plaatsnemen. Kies voor een grappig en herkenbaar frame, zoals een social media tijdslijn van Facebook, Instagram of LinkedIn, of creëer een prachtige achtergrond waar bezoekers met hun eigen hoofd in kunnen plaatsnemen.
Laat ruimte voor hoofd en schouders, of geef het bord een nóg grappiger effect en kies voor ovale uitsparingen ter grootte van een volwassen hoofd. Natuurlijk daag je mensen uit om hun foto te delen op social media en genereer je zo nog meer aandacht voor je brand!
3) De spanning opbouwen: even spieken
Een uitsparing in een kartonnen bord kan je natuurlijk ook de andere kant op gebruiken: bijvoorbeeld om een exclusieve sneak peek mee te geven. Bij een nieuwe winkel, tijdens een verbouwing of in een nieuwe modecollectie! Creëer een mysterieuze sfeer en zorg dat mensen nieuwsgierig worden naar wat er achter de schermen gebeurt. Zorg dat ook het ontwerp van het karton zelf uitnodigt tot kijken en gebruik slimme slogans en aanwijzingen die de interesse aanwakkeren.
Je plakt alle ramen af met strak vormgegeven karton en laat alleen kleine uitgesneden kijkgaten vrij op verschillende hoogtes. Zo kunnen mensen van alle leeftijden een kijkje achter de schermen nemen!
Jouw leverancier voor iedere marketingstunt
Ben je helemaal geïnspireerd en wil je graag vaart zetten achter jouw marketing actie? Informeer dan eens bij Megavista, jouw partner in bedrukte marketing materialen. Ze specialiseren zich in het bedrukken van marketing materialen van karton, zoals selfie wanden, peephole kijkgat wanden, kartonnen meubels en beursstands. Ontdek wat ze voor jou kunnen doen op hun website!